Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie

Powiatowy Urząd Pracy
w Tczewie

Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie
83-110 Tczew, Aleja Solidarności 14A

tel. 58 531-32-13, fax. 58 531-79-97
e-mail:

zobacz dojazd
Staroswto Powiatowe w tczewie
wyszukiwanie ofert pracy
Strona główna » Dla pracodawców » Informacje o zatrudnieniu niepełnosprawnych » Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N
1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail
Formy archiwalne

zwbfOB451CavJGZknSh7synjScVlh2ME5YKHaE7TcqosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

mcEDWfVjjUPp-xTLlJm0pfp3ZYRAxFydHF3l-Ix12OYsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

9cxyrZtbS3UqQBf_mZpI-ejdsSJQ70U1o7VuUWQEJ-csQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

ukrhL6fKbP720TkE-8wSoSkil23DajlE-ZY-_fO9OJUsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

U2HwzEhGaPgN7NyPs9bXVL6pEvx9zAdL-TMhfBlNDVMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

rHweFiwSzaCTJPXTYwYhN6XIZAbFNdZFXb1Xt1xa09IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

-kzQcVUhPG3wh1P16gv07BnVzODh7m3bGXS3M3xsvg8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

DXX7p3falstz3VxrAL7s6cU_hEEX4cF8swz8skymZv8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

xOfYUePrYJ25SIqYOUN7UTCi09MUHiXEz_gmZOZMn_ssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu ze środków PFRON może zostać przyznany pracodawcy jeżeli:

  • zobowiązał się do zatrudnienia tej osoby przez okres co najmniej 36 miesięcy,
  • złożył wniosek o przyznanie refundacji w PUP właściwym ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako osoba bezrobotna  albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu,
  • działa na rynku co najmniej 12 miesięcy,
  • zatrudnia na dzień złożenia wniosku co najmniej 1 osobę na umowę o pracę,
  • nie zalega z opłacaniem należności do ZUS, z tytułu innych danin publicznych oraz nie posiada nieuregulowanych zobowiązań cywilnoprawnych.

Pracodawca może otrzymać na wniosek, ze środków Funduszu zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

Refundacja obejmuje:

  1. udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna,
  2. kwotę niepodlegającego odliczeniu:
    • podatku od towarów i usług,
    • podatku akcyzowego, związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.

Starosta rozpatrując wniosek, bierze pod uwagę:

  • potrzeby lokalnego rynku pracy,
  • liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu,
  • koszty wyposażenia stanowiska pracy,
  • wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy,
  • wysokość posiadanych środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ten cel w danym roku.

Pracodawca zobowiązany jest do:

  1. poniesienia wskazanych w umowie kosztów oraz zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, której dotyczy refundacja w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  2. udokumentowania realizacji umowy na wezwanie starosty,
  3. umożliwienia co najmniej jednokrotnego zweryfikowania prawidłowości realizacji warunków umowy przez pracodawcę w czasie obowiązywania umowy,
  4. informowania starosty o wszelkich zmianach dotyczących realizacji umowy w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian,
  5. rozliczenia otrzymanej refundacji w terminie określonym w umowie,
  6. zwrotu:
    - otrzymanej refundacji oraz
    - odsetek od refundacji naliczonych od dnia jej otrzymania w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych - w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania starosty do zapłaty w przypadku naruszenia co najmniej jednego z warunków umowy,
  1. zabezpieczenia zwrotu kwoty refundacji.

Dopuszczalne formy zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków wraz z należnymi odsetkami naliczonymi jak dla zaległości podatkowych:

  • poręczenie osób trzecich wg prawa cywilnego,
  • blokada rachunku bankowego,
  • gwarancja bankowa,
  • akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika,
  • weksel z poręczeniem wekslowym (aval),
  • zastaw na prawach lub rzeczach.

Preferowaną formą zabezpieczenia jest poręczenie osób fizycznych, blokada rachunku bankowego lub gwarancja bankowa.

Koszty związane z zabezpieczeniem ponosi pracodawca.

Przyznanie zwrotu jest dokonywane na podstawie wynegocjowanej przez strony umowy, w formie pisemnej, a każda zmiana dokonywana na wniosek każdej ze stron wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Zwrotowi nie podlegają koszty poniesione przez pracodawcę przed dniem podpisania umowy.

Refundację przekazuje starosta na rachunek bankowy wskazany we wniosku w terminie 14 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy odpowiednio o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.

Koszty wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej muszą być jednoznacznie i bezpośrednio związane z tym stanowiskiem.

Zakup wyposażenia objętego refundacją dokumentuje się fakturą, rachunkiem i dowodem zapłaty.

Wytworzenie wyposażenia objętego refundacją oraz zakup wyposażenia z rynku wtórnego dokumentuje się, przedstawiając ocenę techniczną rzeczoznawcy wraz z dokonaną przez niego wyceną. /Koszty oceny i wyceny rzeczoznawcy ponosi pracodawca./

Pracodawca korzystający z refundacji jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji przez okres 10 lat od dnia przyznania pomoc.

Podstawa prawna:

  • Art. 26e Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn.zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (t.j Dz. U. z 2015 r. poz. 93).

 

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej [ 4 ]
ikona PDF wniosek w sprawie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla os. niepełnosprawnej.pdf 26-08-16 14:24 82.39KB pobierz
ikona PDF załączniki nr 1- 4 pdf 12-04-17 14:58 600.79KB pobierz
ikona PDF załącznik nr 5 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.pdf 01-04-16 11:09 715.33KB pobierz
ikona PDF OŚWIADCZENIE poręczyciela.pdf 01-04-16 11:10 118.49KB pobierz
Utworzono: 2012-08-02 09:17 | Redagował: Joanna Zander 2016-04-01 11:27
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 692
  • 1i4z0C4cyOJHtg9atDU7FyzG83rOVIE-7TDxLLEBO_6YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -lKm_oPx-plOZ4LBVhvia5pKqbMk43c_n6pDvGpFngiYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • mhW5T5InSFNx0RdguKaGP-gqw8UeLjt-sbqc7vI1WUqYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -SHF9A2jSpCP5hZvenLhPTPEis1hUnacVObaR8YnkC-YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 3jZdt-Cj8uRUIgFEgqi5M3oO_kdVkKUWRDbLRoYpaaWYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • nK7wDm08Xpa_1f5W5VwfIYjZ4egitqymbQqyAiaYeNeYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • OIL-H9tDtGFJdkIukBMmCulCz7TuVnG0leGHoa92xhCYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 71IsdpCdcdM0kR0H1QhmX34a7kCf9nQwwgdWjxebZIOYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 0lXdv6B6fpCzuGrCGr1qSYSgtal_Ym4sx_BFXQ0JBZaYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • u8n2W6ARCKJo1EVB2xPbeIhlGm4O15Zl2aK11UzZz0EsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 41PAKBwYMpP_Hmji1K83lZG2qYVsQWuVEQTC95huLm4sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • aj_tSJt6ubkld2hJNtGCj2c7Th1BC_fX9sevvfXzMVosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • zwGUXFezc2Mig8cW6A6y3idVodoCDSNrc--ncHL_4dssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 77Cx-lJvMBWeoKQZUJv-VJIuOwV08SL_sasR_lf6U3IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • HOOQusOYU3PzLXN1xwVQwqah31WHcELdER9NvNBQuWIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • ytCIKzUgyfzHnSJoSquvuLRaAiW3ON7Ij5dB6rYTaEIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TU7QksSMqo34ByWiPcCUCI2VPfFH-Bc8lVmxlO65XZMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TYtJ6T9UCZuXhVh_Pj8PwoBOeEkJignW8sxW-8BSPz8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • oqq2pQJaDUIy5Y_daUPO0A6FT_iF3XUnKh4CCclymP8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 3YhKx30xQcVhSJ9tyBHi1E3SB8TCYD121haKKGwkTxEsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Projektowanie stron: IntraCOM.pl